Østre Agder Sparebank ligger over gjennomsnittet for Eikabankene og har langt mer fornøyde kunder enn de fleste andre banker. Første kundeundersøkelse ble gjort i 2007, og Østre Agder Sparebank har hele tiden beholdt sin posisjon som en bank med svært fornøyde kunder.

 

Kunden i sentrum

- Vi er godt fornøyde med at tilliten til rådgiverne våre er så høy, og at kundene gir god tilbakemelding på evne til å kartlegge behov, på vennlighet og hjelpsomhet, fagkompetanse på rådgivning og tilgjengelig og responstid, sier banksjef Nina Holte til iGjerstad.no 

- I Østre Agder Sparebank løser vi kundenes problemer når de trenger det, vi er svært tilgjengelig for våre kunder og har korte beslutningsveier. De fleste kundene har en personlig rådgiver, som er en av de viktigste årsakene til de gode resultatene. Med kontorer i fire kommuner (Gjerstad, Vegårshei, Tvedestrand og Risør) er vi tilgengelige der kundene våre befinner seg. Det vet kundene våre å sette pris på, sier hun.

 

Samfunnsengasjement

- Banken deler hvert år ut betydelig med midler til lag, foreninger og samfunnstiltak lokalt. Vi er opptatt av at det vi gir skal være til glede for mange og være utviklende og skapende. Dette har kundene våre lagt merke til og gir oss positiv tilbakemelding på i årets undersøkelse, sier banksjefen videre.

 

Mange ambassadører

- Vi er også fornøyd med at banken skårer høyt hos kunder i alle aldre. På noen områder er det faktisk de yngste kundene som gir høyest skår. Dessuten har banken mange ambassadører: Over 14 prosent av kundene sier de er «usedvanlig fornøyd», 54 prosent er «svært fornøyd» og 30 prosent er «fornøyd».

 

Vi lytter til våre kunder

Kundenes tilbakemeldinger er viktige for oss. Vi ønsker hele tiden å forbedre oss, og lytte til kundene. Resultatene i årets undersøkelse avdekker selvfølgelig noen forbedringsområder som vi kommer til å ta tak i. Eika har lovet oss at nettbanken skal bli mye mer brukervennlig og moderne i løpet av året som kommer, avslutter en godt fornøyd banksjef.